2014. augusztus 18., hétfő

Nyaraltunk 3 -Jó idők

Már biztosan írtam az elmúlt évek valamelyikében, hogy a kedvenc strandolóhelyünk Csopakon van. Nagyon gyerekbarát, van két játszótér is, feltöltött öböl, ahol a gyerekek sarazhatnak, pancsolhatnak, nagyon jó az étterem.
Ha szép időre ébredtünk akkor ide indultunk. Van már kedvenc helyünk is, ahol egész nap árnyék van :-) ezt az árnyas helyet négy aránylag egymáshoz közel ültetett, viszont már szép nagyra nőtt fűz és platánfa biztosítja. Mivel ennyire árnyas rész nincs olyan nagyon sok ezen a strandon, és másnak is kedvence ez a hely, így aránylag korán kell kiérni, hogy elfoglalhassuk...

Már nagyon begyakoroltuk, hogy is kell ezt csinálni :-) ébredés után elnyomjuk magunkban azt a késztetést, hogy na még csak egy negyedórácskát visszacsukom a szemem... (ez a legnehezebb része a dolognak) Kicsik ha felébredtek onnan kezdve csupa móka-kacagás.
A galériára szoktam teregetni a nedves törölközőket és a fürdőruhákat. A kicsik felmennek és nagy nevetés közepette ledobálják. Én lent várom, gyorsan összepakolom a táskába. Megmelegítem a kakaójukat, amit a lépcső második fokára ülve megisznak.
Indulás!!!! A pékségnél megállunk veszünk reggelire kakóscsigákat, kifliket, és két frissen főzött kávét, ez utóbbit még megisszuk a pékség teraszán. Irány a strand. Ilyenkor még a kedvenc parkolónk is üres. ez azért kedvenc, mert délután árnyékban van, de közel is van a bejárathoz :-)  Elfoglaljuk kedvenc árnyas helyünket, sátrat verünk, reggelizünk, aztán irány a víííz.
A kicsik inkább csak a parton túrják a homokot, építünk várat sárból, alagutat ásunk, vulkánt építünk, és ha már felforrt az agyunk is akkor lehűtjük magunkat a vízben. Zsuzsi itt is általában eltűnik. Tudja, hogy fél 12-kor indulunk ebédelni, így ez a biztos pont, olyankorra visszaér. Ebéd után Marci kicsit szundikál, mi Zozival veszünk olvasni valót. Ébredés után ismét pancsolás, majd uzsonna, pancsolás aztán vissza Füredre. Van amikor fagyizunk még, vagy csak sétálgatunk.