2015. augusztus 5., szerda

Nyaralás -2-

Az egyik nap, azt hiszem kedden... jó meleg volt az biztos :-) kitaláltuk, hogy ismét nézzük meg Tihanyt. Ez egy olyan hely amit minden évben látni szeretne az ember. Így aztán átkocsikáztunk. A Tihanyi kikötő közelében parkoltunk le, és  megkerestük azt az erdei ösvényt/lépcsőt amire tavaly rátaláltunk. Már csak azért is volt jó ott felmenni, mert így legalább árnyékban voltunk addig is. Az Apátság melletti fagyizót is leteszteltük. Nem romlott a minőség az elmúlt évben :-)  Na meg ásványvizet vettünk, mert a mi hűtött vizünk bizony az autóban maradt.

Nem volt a célunk most sem az Apátságot végigjárni. Majd ha nagyobbak lesznek a fiúk. Megcsodáltuk a kilátást és elsétáltunk a Visszhang dombra. Érdekes, hogy már évek óta járunk Tihanyba is, de még soha nem voltunk itt. Mindenki kipróbálta, hogy visszhangzik-e, de csak Apáét hallottuk. Szerintem csak mély hangokkal működik. Jót nevettünk azon, hogy egy kisfiú kiabálta, hogy hahóóó és valaki visszakiáltott neki :-)

A nagy kiabálás után megpihentünk egy padon, a kicsik pedig hintáztak, csúszdáztak az ott talált játszótéren. Hát tudnám jóízűen inni reggelente a kávémat ilyen kilátással...

Az esős napokat választották ki a gyerekek arra, hogy betegek legyenek. Marci kezdte hasmenéssel, aztán másnapra Zozi folytatta, ő hányt is. Zsuzsi zárta a sort. Gondolom valami vírust sikerült benyalniuk... szerencsére láz nem kísérte, na meg másfél napig tartott mindegyiknél, így dokit nem kerestünk.

Az egyik nap Kapolcsot vettük célba, reggel borongós volt az idő. Odaértünk, leparkoltunk, majd besétáltunk a faluba. Alig néztünk meg néhány udvart amikor esni kezdett az eső. Így feladtuk... vissza a kocsiba és autóztunk egy kicsit a környéken. Biztos klasszabb ha jó az idö :-)

Amikor az idő engedte mentünk mini-kirándulásokra. Alsóörsi Somlyó-hegyi kilátó volt az egyik uticél, ami nagy sikert aratott mindenkinél.  Csodaklassz a kilátás. A fiúk teljesen odavoltak :-)

Még aznap kerestük az Arácsi-cukrászdát (Zozinak akartunk tortát rendelni) de épp zárva volt. Viszont megláttuk a Koloska csárda tábláját. Zoli  szerette volna megnézni, vajon miért annyira híres. Így aztán arra kanyarodtunk. Megtaláltuk a csárdát is, ahová végül mégsem merészkedtünk be. Viszont a vadasparkhoz elsétáltunk. Ó, hogy micsoda gyönyörű az a völgy!! Csak ámultunk. És az a tiszta illat. Pláne eső után amikor minden tiszta!
Maga a vadaspark nem egy nagy valami, de láttuk az állatokat. Igaz sokáig kellett őket keresni, mert jól elbújtak. Megmásztuk a magaslest, ücsörögtünk kicsit az egyik padon, majd visszaindultunk a kocsihoz. Bár Marci szívesen magával hozta volna a kaput őrző fából faragott kutyát. :-) elég nehéz volt meggyőzni, hogy az állatokra kell vigyáznia :-)

Volt egy nap amikor látszott, hogy bizony egész nap esni fog... a fiúk viszont pörögtek... kötekedtek... és mielőtt tettlegességig fajult a dolog felvetettük, mi lenne ha moziba mennénk. Visítás volt a válasz :-) kicsit rizikós vállalkozás volt, mert Marci még nem volt soha moziban. Megnéztük a moziműsort és az Agymanókra esett a választás. Aranyos kis film. 3D-ben néztük. Mondanom sem kell Marci is imádta, jókat nevetett a poénokon. Mozi után McDonaldsba mentünk, majd haza.

Azthiszem már csak két program maradt :-) az egyik a hajókázás. Méghozzá a Kisfaludy-t próbáltuk ki. Ez is olyan program volt, hogy vagy sikerül vagy nem, mert Marci eddig minden évben végigsírta az utat. Na most viszont nagyon tetszett neki a hajó! Ő kérte, hogy azzal menjünk. Így egy 1 órás utat választottunk ki. Maga a hajó tényleg gyönyörű. Érdekes a kiállítás is. Oda voltak érte a fiúk. Marcit persze legjobban a forgó hajólapát varázsolta el legjobban. Leült a lépcsőre és nézte. :-)
Abban Zolival egyet értettünk viszont, hogy itt van ez a gyönyörű hajó, miért nem tudnak kicsit a matrózfiúk és a kapitány hozzáöltözni. A pink Angrybirds póló annyira nem odaillő volt. Na de ezt is kipipálhatjuk, megvolt ez is.

Az utolsó napon volt Zozi szülinapja. Eredeti terv az volt, hogy a strand éttermébe becsempésszük a tortáját és a kedvenc pincér"bácsink"  kihozza ebéd után, de mivel az idő nem volt strandolós, így ejtettük a témát. Este tortáztunk vacsi után otthon. Meglepi volt így is, mert nem számított rá. Annyira örült neki! :-)

Már csak a csomagolás maradt éjszakára... Másnap még megetettük a kacsákat, megsimogattuk a halász csizmáját, ettünk egy búcsú fagyit és elköszöntünk a Balatontól. Jövőre jövünk!!

1. Na, idetaláltam ;) Nagyon szuper képek! :) Anya viszont hiányzik :P Látszik, hogy Zsuzsi is jól érezte magát ;) Őrület, hogy a fiúkon mindig totózni kell. Hogy lettek ennyi Ikrek? :D

1. Anya nem szereti ha fényképezik, így általában én vagyok a fotós :-)
      A fiúk tényleg nagyon ikrek lettek :-) éjjelente néha én is keverem melyik melyik :-) Persze a hasonló ruhákkal még rá is teszünk egy lapáttal ;-)