2009. március 27., péntek

Ügyes nagylányom :)


Tegnap volt Zsuzsiéknak a szavalóverseny. Kimondhatatlanul örülök, mert a második lett. Íme:


Nagyon szépen mondta, jól állt neki. Anno, még amikor én voltam ekkora, én is ezzel a verssel nyertem :)



Nemes Nagy Ágnes: Panasz


Született egy kistestvérem!
Mint a gombostű feje.
Egy pólyába gyömöszölték,
pedig labdáznék vele.

 Megnézhetné a nagy macim,
de nincs neki szeme se!
Melyik ennek a gyereknek
a hátulja s az eleje?

 Nem testvér ez, jól becsaptak!
Hanem egy bőgő masina!
Ráadásul a szájában
Nincs egyetlen foga!

 Ahelyett, hogy jól kikapna
ciciből tejet kapott!
Egyszer láttam ilyet
mikor etettek egy malacot!

 Igaz, hogy azt nem ciciből,
kisüvegből szoptatták.
Nem tudom a testvérkémet
miért nem rendre szoktatják?

 Hiába is mondják nekem,
hogy nem eszik mást csak tejet,
majd ha elmennek itthonról,
kap jó lekvároskenyeret!

 Míg őt egyszer megetetik,
én százszor is jóllakom.
Jó, hogy el nem felejtettem:
a csokimat eldugom!

 Olyan nagyon örültem,
hogy kistestvérem lesz nekem.
De azt aztán nem sejtettem,
hogy ennyire hirtelen!

 Elmegyek az iskolába,
s ha akarom, elhiszem,
hogy egy kistestvér csak úgy,
egy délelőtt meglegyen.

 Nekem jó az iskolában.
És csak azért morgok,
Hogy otthon addig történnek
a legeslegjobb dolgok!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése