2016. december 13., kedd

Süssünk...

...mézest...

Általában advent végén készül nálunk a karácsonyi mézeskalács.  Nagyon nagyon szeretjük, így aztán nagyobb mennyiségben készítjük.
Na most ez az idén 2,5 kiló lisztből és a többi hozzávalókból...  Brutális mennyiség...
Már akkor sejtettem amikor kimértem a hozzávalókat,  hogy nem lesz könnyű menet.
De volt két kis kuktám, akik ügyesen segítettek.  Az elején mindketten nagyon lelkesek voltak.  Nekem csupán annyi dolgom volt, hogy kinyújtsam a tésztát,  és a sütőbe tegyem majd kivegyem a tepsit. Kb 1 óra múlva Zozit elcsábította valami szuper izgalmas mese. Marci viszont csak annyi időre hagyott magamra amíg fürödtek.  Még pizsiben is visszakuncsorogta magát,  hogy szurkálhassa a formákat.  Viszont így szuper volt. Kb fél 4 körül kezdtünk neki és pontosan 8-kor vettem ki az utolsó tepsivel. Marci legnagyobb bánata az volt,  hogy így ő nem festheti a mintákat. 
Azt altatás után késő éjszakáig csináltam. 
Hálás köszönet a fiúknak a sok segítségért. Nem hittem volna,  hogy ilyen szuperül össze tudunk dolgozni. Szerintem nélkülük még mindig sütném :-)

8 megjegyzés:

  1. Aztaaaa, ügyesek vagytok!
    Én kb. fele ennyi mennyiséget szoktam egyszerre csinálni, nem is tudnék többet tárolni, meg nem is bírnám. Aztán ha elfogy, jöhet a következő adag. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kevesebb nem lehet, így is el kellett dugni egy részét, mert elfogyna az ünnepekre...
      Sajnos ez olyan most, vagy soha sütés volt, nekünk a december nagyon hajtós... Semmire sincs idő...

      Törlés
  2. Én az 1 kg lisztes mennyiségtől undon voltam.... nagyon ügyesek és szorgosak vagytok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hát most momentán nekem is elég volt. Nem szeretnék mézest sütni...

      Törlés
  3. Gyönyörűek,én másfél kg ból sütöm majd

    VálaszTörlés
  4. De ügyesek vagytok!!! Rám kb. 4 adag vár, sütök a barátnőmmel, a keresztlányommal, a tesómékkal, egyedül... mind 1-1 kg lisztből...
    Receptet írsz? Szuperül néz ki, idén kipróbálnék valami mást is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nosaltyn találtam évekkel ezelőtt a receptet, rögtön puha mézeskalács néven van. Annyi a változtatás, hogy a fűszerek helyett én mk.fűszerkeveréket teszek bele.
      Ha nem találod szívesen leírom.
      Jó sütögetést :-)

      Törlés