2016. február 10., szerda

Iskolaérettségi vizsgálat

Amikor tavaly eldöntöttük, hogy Marci maradjon még egy évet oviban,  sejtettem, hogy nem lesz könnyű menet.  De hogy ennyire... 

Ősszel kellett az óvodában kitölteni/aláírni egy nyomtatványt, hogy tudomásul veszem,  iskolaérettségi vizsgálat dönti el, menjen-e Marci iskolába. 
És csend...
Kb két hete csörgött a telefonom egyik délelőtt,  a nevelési tanácsadóból egy hölgy hívott. Adott egy időpontot két nappal későbbre,  délben (!) vigyem Marcit pszichológiai vizsgálatra. Egyrészt köpni-nyelni nem tudtam,  próbáltam későbbre kérni időpontot,  mert nem olyan a munkahelyem, hogy felállok és megyek...  Apa szintén kb 1 hetes előre lefixált időben dolgozik.  Nem lehet,  nem kaptam.  Meg kell oldani... 
Végül persze sikerült,  de ki szeret az első hónapban hasonló szívességet kérni egy új munkahelyen...

A vizsgálat kb 3/4 órás volt,  nem lehettem jelen... nem kérdeztek tőlem semmit.  Konkrétan csak vittem, hoztam Marcit.  (minek is volt olyan fontos, hogy szülő vigye?) 
Aztán kezembe nyomtak még egy időpontot.  A pedagógiai vizsgálatét.  Kedden reggel 8-kor ugyanitt. 

Maradt tavalyról két nap szabim, kiírattam. Aztán közbejött a fiúk betegsége.  Törtem is a fejem,  hogy mit csináljak,  lemondjam-e, kétszer kezembe is vettem a telefonom. De aztán arra jutottam,  hogy Marci már nincs olyan nagyon rosszul,  na meg most nem is az a cél,  hogy tökéletesen teljesítsen. Elmentünk.

Most egy hölgy vizsgálta,  feladatoztak, rajzoltak.  Már meg sem lepődtem, hogy kint kellett várakoznom.  (belejövök lassan)  Nagyon sokára, kb 1 óra és 20 perc múlva jött Marci, hogy menjek be én is. Néhány kérdés volt a születésének körülményeiről, meddig kapott anyatejet, meddig mászott...  Stb.
...és, hogy mi a véleményem, szerintem menjen-e iskolába.  Elmondtam. 
Röviden összegezte az ő véleményét,  szerinte sem iskolaérett Marci.  Okos, de vannak fejlesztendő területek. Pl. finommotorika.  Valamint ha nehéznek lát egy feladatot, inkább bele sem kezd.
Mondott még pár dolgot,  amit csináltak,  volt amit tudom, hogy tud Marci,  de itt mégsem csinálta jól.  Gyanítom, hogy unta a végén.  Nem véletlenül sokaltam a benn töltött időt.  Na meg nem áradozott, hogy milyen aranyos néni volt... Már pedig ha Marcinak nem szimpatikus valaki...

...ééés kaptunk még egy időpontot....  (02.19. 15:30)

Óóó meddig tart egy ilyen vizsgálat???  Hány kör mééég? 

1 megjegyzés:

  1. Én úgy emlékszem,mikor mi jártunk Rékával nevtanban, egy nap alatt lezavartuk az egészet. Bár az sem ideális, fárasztó dolog volt. Valahogy délelőtt mentünk és 2-3 körül végeztünk? Kb. Kitartás! :))

    VálaszTörlés